منبع پایان نامه ارشد درباره روابط عمومی، پیشبرد فروش، روزنامه نگاران

دانلود پایان نامه
سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های کارشناسی ارشد است. می توانید در سایت جستجو کنید : نظر نماد، كلامي و غير كلامي، به طور كامل از جريان ارتباطي در تبيين اهداف و استمرار و پايداري وظايفشان شناخت كافي داشته باشند. از جمله مدل ارتباطي كه توسط هارولد سول دانشمند علوم اجتماعي آمريكا معرفي شده عبارتند از: چه كسي (منبع) چه می‌گوید (پيام) به چه كسي (مخاطب) از چه راهي (رسانه يا حامل) و با چه تأثيري (عکس‌العمل) آشنايي داشته باشد (پالمر،2006).
از آنجايي كه روانشناسان اجتماعي معتقدند، تنها درصد كمي از مردم در برابر پيام جديد فعال، جست وجوگر و پذيرا هستند و بيشتر افراد با بي تفاوتي از كنار پیام‌هایی كه نشر می‌یابد، می‌گذرند و تنها با پیام‌هایی كه به شدت با سرنوشت مادي و معنوي آن‌ها بستگي پيدا می‌کند و تأثير عميق در حيات اجتماعي، اقتصادي و رواني آن‌ها به جا می‌گذارد توجه اكثريت جامعه را به خود جلب می‌کند.
مديران سازمان‌ها، همواره از مسئولان روابط عمومي می‌خواهند تا افكار عمومي موجود را براي آن‌ها ارزيابي كرده توضیح دهند و يا در موارد نياز افكار عمومي مساعد ايجاد كنند و يا افكار عمومي منفي را چنانچه وجود دارد، تغيير دهند شناخت افكار عمومي نحوه شكل گرفتن و راه هاي تغيير آن براي مسئولان روابط عمومي داراي اهميت است. زيرا آنان را قادر می‌سازد با موفقيت تغييرات لازم را در افكار عمومي ايجاد كنند.
روابط عمومی‌ها روش‌های گوناگوني را به خدمت می‌گیرند، تا در جريان افكار عمومي سازمان خود باشند، ضمناً آن را هدايت كنند كه پاره اي از آن‌ها ساده و پاره اي ديگر پيچيده هستند. در حرفه روابط عمومي و ارتباطات، منظور، تبليغ به‌کارگیری فن، ترغيب، تشويق و استفاده صحيح و مؤثر از همه تکنیک‌های ارتباطي، جمعي، فردي و گروهي است (لاولاک، 2007).
2-1-6-5- اصول روابط عمومي
اقدامات و فعالیت‌هایی كه از سوي روابط عمومي انجام می‌گیرد به دو دسته تقسيم می‌شوند: نخست، فعالیت‌هایی كه از قبل پيش بيني و برنامه ريزي شده و با بررسي طرح‌های اجرايي با آمادگي به اجرا در می‌آیند. دسته دوم، آن سري از فعالیت‌ها و اقدامات اجرايي است كه بنا به نياز و بر اساس مصلحت روز، ضرورت اجراي آن وجود دارد در اجراي هر برنامه كلي، عمومي، يا جزئي و مقطعي روابط عمومی‌ها چهار مرحله وجود دارد كه طي صحيح و منظم اين مراحل، موفقيت اقدامات روابط عمومی‌ها، را تضمين می‌کند و از آغاز تا پايان يك چرخه (سيكل بسته) را تشكيل می‌دهد: (تحقيق، تهيه برنامه، ارتباط، ارزيابي) در حقيقت طبيعت تشكيل روابط عمومي به علت اقتضاي مبرم زمان، براي راهنمايي و رهبري افكار عمومي است (قاسمی، 1386).
ميدان وسيع و امكانات ارتباطي متعددي در دسترس مسئولان روابط عمومي قرار دارد كه می‌توان مؤثرترين و كارآمدترين آن‌ها را در موارد لزوم به خدمت در آورد، اين امكانات و اقدامات بنا به طبيعت و ماهيت دريافت آن‌ها، از سوي مخاطبان به سه دسته تقسيم شده‌اند:
تاكتيك نوشتاري25 
تاكتيك گفتاري26
تاكتيك بصري يا ديداري3
در ميان وسايل و امكانات روابط عمومي، تاكتيك نوشتاري از همه متداول‌تر و مهم‌تر است. مثل: اطلاعيه خبري، نشست خبري، مهماني و مسافرت‌های مطبوعاتي، مصاحبه‌ها و اداره جلسه‌ها.
عصر جديد، شايد انتقال ديدگاه هاي مديران به فراسوي سازمان‌ها باشد، اگر در زمان (تيلور) پدر مديريت علمي، توصيه به مديران، اين بود كه سازمان‌هایشان را بهره‌ور نگه دارند و اگر در مكتب روابط انساني، مديران به ارضاي نيازهاي روحي و رواني كاركنان تشويق می‌شدند، هم اكنون الزام و موقعيت جامعه، مديران را متوجه محیط‌های خارج از سازمان‌هایشان ساخته است و وسايل محيطي را در دستور كار مديران قرار می‌دهد و توصيه می‌کند، بايد تفكرات محدود و جزء نگر را كنار گذاشته و انديشه اي قوي در اين باره پيدا كنند (دريک، 2007).
اين تحقق، به مسئوليت اجتماعي منجر نخواهد شد، مگر اين كه در راه تحقق آن مهارت‌ها و تخصص در اين زمينه به صورت فعال به كار گرفته شود، لذا روابط عمومی‌ها، موظف به فراهم آوردن تسهيلاتي براي حضور و تماس مردم، با نهاد مربوطه از طريق مختلف هستند. همچنين خارج از مسائل و مشكلات مردم نسبت به ساير مراكز به ویژه مراكز هم سنخ نهاد مربوطه آگاهي داشته باشند و ضرورتاً اقدام به تشكيل جلسات کوچک‌تری با تركيب مسئولان نهادهاي هم سنخ كنند. هم اكنون مردم هوشمند و پوياي جامعه در سازمان‌های دولتي و خارج از دستگاه هاي دولتي، درباره ضرورت وجود يک (واسطه و رابطه) ميان دولت و مردم توافق نظر دارند، تا مردم و دولت تبادل نظر داشته باشند (قاسمي، 1386).
2-1-6-6- ارتباط كاربردي روابط عمومي با وسايل ارتباط جمعي
برقراري ارتباط و انتقال پیام‌ها، هسته مركزي و كانون اصلي فعالیت‌های روابط عمومي را تشكيل می‌دهد. مسئولان روابط عمومي بايد به خوبي وسايل و کانال‌های ارتباطي موجود در جامعه را بشناسند و نسبت به كاركرد هاي آن‌ها آگاهي كامل داشته باشند. چرا كه هنگامي كه نياز ارتباطي احساس شد به خوبي بتوانند تصميم بگيرند، كه كانال يا کانال‌های موجود در جامعه را به كار گيرند. همه مسئولان روابط عمومي كه مسئوليت ارتباط با وسايل ارتباطي را به عهده دارند، بايد به اين اصل مهم و كلي و این واقعيت واقف باشند و آن را در فعاليت ارتباطي خود به عنوان محور اصلي در نظر بگيرند، در برخورد با خبر نبايد به صورت انفعالي عمل كنند و منتظر نشوند تا با پيش آمدن رويدادي خبر آن را تهيه كنند، بلكه هن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *