منبع پایان نامه ارشد درمورد پیشبرد فروش، بازار هدف، ادارات دولتی

دانلود پایان نامه
سایت ما حاوی حجم عظیمی از پایان نامه های کارشناسی ارشد است. می توانید در سایت جستجو کنید : یین می‌شود، با توجه به هر صنعت دارای تفاوت‌هایی با سایر آگهی‌های صنایع دیگر است. تهیه یك آگهی عملی فراتر از آماده سازی یك تبلیغ جالب وامید داشتن به جلب توجه مردم است. آگهی باید در درجه اول با اهداف تبلیغاتی سازمان ارتباطی مستقیم داشته باشد (هاموند، 2002).
شرکت‌هایی كه در بخش صنعت فعالیت دارند، به عنوان درصدی از فروش، مبلغ كمتری را صرف آگهی می‌کنند چون به تعداد مشتریان كمتری كه در محدوده جغرافیایی وسیع‌تری متمركز هستند، محصولات خود را عرضه می‌کنند و به فروش شخصی بیش از آگهی تكیه می‌کنند. مراحل اصلی در مدیریت آگهی و برنامه ریزی تبلیغاتی عبارتند از :
1- تعیین و تحلیل مخاطبان (تشخیص بازار هدف)
2- تعیین اهداف
3- تعیین بودجه
4- گسترش پیام تبلیغاتی
5- انتخاب رسانه
6- ارزیابی تأثیر آگهی
1- تعیین مخاطب : تشخیص مخاطب هدف، اولین و مهم‌ترین گام در مدیریت موثر برنامه ریزی آگهی محسوب می‌شود. بازاریاب نباید تنها به نكات دموگرافیك مخاطبان اهمیت دهد، بلكه باید خصوصیات و شیوه زندگی مخاطبان بازار هدف و رسانه مرتبط با هر یک را درك كند. چنین دركی نه تنها به انتخاب رسانه تبلیغی كمك می‌کند بلكه در تهیه و طراحی نسخه تبلیغی نیز یاری رسان خواهد بود. محققان بازار تلاش می‌کنند تا به درون ذهن افراد نفوذ كرده تا بفهمند چه پیامی برای مخاطبان قابل درك و پاسخگویی است؟
فرض كنید تولید كننده كامپیوترهای خانگی، برای جلب توجه كاربران با ضریب هوشی بالا، آگهی تبلیغاتی را در دست تهیه دارد. این بخش از بازار نه تنها هدف اصلی تولیدات این شركت است. بلكه كاربران باهوشی را در خود دارد كه اغلب مبتكر و مبدع هستند و جزو اولین گروه از مصرف كنندگان این خدمات و كالاها هستند معمولاً راهبران و تعیین كنندگان استفاده از یك كالا جدید كه دیگران را تحت تأثیر نظرات خود قرار می‌دهند، در میان این عده از مخاطبان نظرات خود قرار دارند.
در بازاریابی تجارت متقابل، خریداران سازمانی مخاطب هدف هستند. درحالی‌که فروش شخصی روش اصلی ارتباطی در استراتژی تبلیغاتی business to b محسوب می‌شود، از تبلیغ (آگهی) برای ارائه خبر از وجود یك كالا (خدمت) به مصرف كنندگان بالقوه آن استفاده می‌شود و به این ترتیب نام و شهرت شركت بیش از پیش بر سر زبان‌ها خواهد بود.
مخاطب مهم دیگر خرده فروشان، عمده فروشان در كانال توزیع شركت هستند. هدف از تبلیغ برای این گروه تمركز بر روی مزایای محصول و تاكید بر مزایای ناشی از فروش محصولات آن شركت (برای آن کانال‌های توزیع) است. این دسته از افراد به خاطر فروش محصولات یك شركت خاص از مزایای خاصی برخوردار خواهند بود (حسینی ، همکاران، 1388).
دسته دیگر مخاطبان را سهامداران، شركا، ادارات دولتی و كاركنان شركت تشكیل می‌دهند. برای مثال، شرکت‌ها، برنامه های تبلیغاتی را خاص ادارات دولتی تدارك می‌بینند تا از حمایت‌های آنان در صنعت مربوطه یا در مقررات و قانون گذاری‌های خاص برخوردارشوند.
آگهی‌هایی كه شركا و سهامداران را مخاطب خود قرار می‌دهد، برای تشویق آنان جهت تحكیم وضعیت سهام و قیمت سهام شركت تهیه شده‌اند.
2-تعیین اهداف : پس از تعیین مخاطبان، مدیر تبلیغات باید اهداف مورد نظر را مشخص نموده و مورد بررسی قرار دهد.
پیام‌های تبلیغ را می‌توان به گونه ای تهیه كرد كه باعث خرید آنی و سریع توسط مشتریان شود یا درجه جلب توجه، ایجاد آگاهی یا ایجاد تأثیر مناسب قرار گیرد. به طور خلاصه، اهداف تبلیغاتی شامل آگاهی دادن، تشویق و ترغیب و یا یادآوری هستن. (حسینی ، همکاران، 1388).
با مشخص شدن اهداف، نوع آگهی نیز تا حد وسیعی مشخص می‌شود. برای مثال بعضی از آگهی‌ها فقط برای ایجاد سرقفلی (نام شهرت) به ازای یك شركت ساخته می‌شود تا برای یك محصول خاص. به چنین تبلیغاتی، تبلیغات بنیادی گفته می‌شود.
از سوی دیگر تبلیغات برای محصول سعی در ایجاد آگاهی از فروش یك محصول خاص را دارد. بعضی از این تبلیغ‌ها برای ایجاد نیاز به یك گروه از محصولات ساخته می‌شوند و نه برای یك نام ویژه. وقتی محصول جدید معرفی می‌شود تبلیغات باید بر این كه خواص و مزایای آن محصول چیست و چه تفاوتی با سایر محصولات دارد، تاكید كن.(یوهانسن، 2009).
آگهی‌های رقابتی و مقایسه ای برخلاف گروه قبلی برای تأثیر گذاری بر روی نیاز به نام خاصی از محصول ایجاد می‌شوند. (تقاضا انتخابی) در تبلیغات رقابتی، یك تولید كننده اطلاعاتی را در مورد نام خود بدون اشاره brand های رقیب ارائه می‌کند. اما در تبلیغات مقایسه ای تولید کننده نام خود را به وضوح با سایر نام‌ها مقایسه می‌کند.
این نوع تبلیغات در مرحله بلوغ كالا از چرخه عمر آن به كار برد ه می‌شود و تولید كنندگان برای موفقیت در رقابت تنگاتنگ به وجود آمده، با عرضه تفاوت‌های محصولات خود سعی در كسب سهم بیشتری از بازار خواهند داشت.
البته نباید تصور كرد كه نقش اصلی تبلیغات (آگهی‌ها) همیشه ایجاد تقاضاست. در بعضی از مواقع، مصرف كنندگان به كاهش مصرف دعوت می‌شوند. گاهی نیز با بهره گرفتن از تبلیغ درصدد رفع كامل تقاضای یك محصول بر می‌آییم. مثل آگهی‌های كه برای ترك اعتیاد به سیگار یا استفاده از مواد مخدر و داروهای خاص ساخته می‌شوند.
3-تعیین بودجه : تهیه یك آگهی هزینه زیادی را در بر دارد. تحقیقات نشان داده كه شرکت‌ها و یا نام‌هایی كه مبالغ زیادی از درصد فروش خود را صرف تهیه آگهی می‌کنند (در مقا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *