دانلود مقاله با موضوع مجنونه

روایت مذکور که فرمودند اگر لذت نمی‌فهمید مزتکب زنا نمی‌شد به این مطلب اشاره دارد که آن دیوانه در حال هوشیاری مرتکب زنا شده است لذا قول صحیح‌تر در مسئله این است که به دیوانه حد نمی‌زنند مضافاً اینکه در مقابل روایت ابان ادله خاصی که در آن‌ها به استناد جنون حد زنا هم از مجنون و هم از مجنونه بر داشته شده موجود است که روایت ابان تاب مقابله با آن‌ها را ندارد . اما احادیثی که بطور خاص در این زمینه وارد شده است:

و به استناد مولانا امیرالمومنین× علی ابن عمر حین أمر بحد المجنونه فیما رواه المفید فی إرشاده فقال×:
«اما علمت أن هذه مجنونه و ان النبی|قال:رفع القلم عن المجنون حتی‌یفیق، و أنها مغلوبه علی عقلها ونفسها، فردوها فدرأ عنها الحد» وخصوصیه المورد مدفوعه بعموم التعلیل.

دانلود پایان نامه
برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  40y.ir  مراجعه نمایید
رشته حقوق همه گرایش ها : عمومی ، جزا و جرم شناسی ، بین الملل،خصوصی…

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

نحوه فیه الصحیح: «فی امرأه زنت قال: إنها لا تملک أمرهها، ایس علیها شیء».«لا حد علی المجنون حتی‌یفیق، ولا علی صبی حتی‌یدرک، ولا علی النائم حتی‌یستیقظ ».
پس به عنوان نتیجه بحث می‌توان گفت که این قسم از زنا نمی‌تواند شاهد بر مواردی از حدود اسلامی ‌باشد که در آن برای زن مجازا کمتری وضع شده است نتیجه فوق با ماده 82 قانون مجازات مطابقت دارد که درآن آمده است زنا در صورتی موجب حد می‌شود که زانی دارای اوصاف زیر باشد:
بلوغ، عقل، اختیار، آگاهی اما به نظر صاحب جواهر عدم رجم برای زن بالغه و عاقله محصنه که به پسر نا بالغ زنا کند با روایت ابوبصیر ثابت است ولی برای مرد ثابت نیست.

. مهوری، محمد حسین، منابع فقه شیعه، باب 12، ج 30، پیشین، ص 567.