از بین دبیرستانهای دخترانه منطقه ۸ شهر تهران یک مدرسه به صورت تصادفی انتخاب و از بین دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان۱۶ دانش آموز به عنوان گروه آزمایش و ۱۶ دانش آموز ، به عنوان گروه کنترل ، به صورت تصادفی انتخاب خواهند شد.
ابزار اندازه گیری یا روش های عملی جمع آوری دادهها:
پرسشنامه سبک های عمومی تصمیمگیری
پرسشنامه سبک های عمومی تصمیمگیری[۱۸۰] توسط اسکات و بروس (۱۹۹۵) تهیه و تدوین شده است. این پرسشنامه مشتمل بر ۲۵ سئوال و ۵ سبک تصمیمگیری می باشد که عبارتند از :سبک تصمیمگیری آنی ، سبک تصمیمگیری اجتنابی ، سبک تصمیمگیری عقلانی ، سبک تصمیمگیری شهودی ، سبک تصمیمگیری وابستگی .
به منظور سنجش هر یک از سبک های تصمیمگیری در این پرسشنامه ، به هر یک ۵ سئوال اختصاص داده شده است و برای پاسخگوئی به هر یک از سئوالات نیز طیف لیکرت مورد استفاده قرار گرفته است.
نمرههای بالاتر در هر سبک تصمیمگیری نشاندهنده وجود آن سبک در فرد می باشد (وود[۱۸۱] ،۲۰۱۲ )
دانلود متن کامل این پایان نامه در سایت abisho.ir |
سبک های تصمیمگیری | سوالات |
سبک عقلانی(R) | ۴، ۷، ۱۱،۲۵،۱۳ |
سبک شهودی(I) | ۱، ۳، ۱۲، ۱۶، ۱۷ |
سبک وابستگی(D) | ۲، ۵، ۱۰، ۱۸، ۲۲ |
سبک آنی(S) | ۸، ۹، ۱۵، ۲۰، ۲۴ |
سبک اجتنابی(A) | ۶، ۱۴، ۱۹، ۲۱، ۲۳ |
جدول سبک های تصمیمگیری
این پرسشنامه در ایران توسط هادی زاده مقدم و طهرانی (۱۳۸۷) ترجمه شده است و جهت سنجش روایی محتوایی مورد بررسی قرار گرفته و تایید شده است.
جهت سنجش روایی سازه نیز همبستگی بین سبک های تصمیمگیری و همچنین همبستگی بین نمرات هر یک از سوالات پرسشنامه و نمرات مربوط به هر سبک مورد بررسی قرار گرفته است.جهت سنجش پایایی پرسشنامه نیز آلفلی کرونیاخ آن محاسبه شده و برابر ۷۱/۰بوده است.
مقیاس کمالگرایی چند بعدی تهران (TMPS)