تیمهای بهبود کیفیت، شوراهای کیفیت

 

 

مهارتهای روابط انسانی

 

 

مشارکت کارکنان در تصمیم گیری، کنار گذاشتن سدهای بین بخشها

 

 

تیم و رویکرد حلقه کیفیت

 

 

 

هزینه کیفیت

 

 

هزینه عدم تطابق، کیفیت رایگان است

 

 

سنجش تلفات در تمام حوزه ها، ازجمله موجودی

 

 

بهبود مستمر، نه بهینه

 

 

کیفیت رایگان نیست، و یک سطح بهینه برای آن وجود دارد

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت 40y.ir مراجعه نمایید.

 

۲-۱-۵- مشخصات کیفیت از دیدگاه مشتری
فصل مشترک تعاریف ارائه شده پیرامون کیفیت، انتظارات و تأمین نیازهای بالفعل و یا بالقوه مشتری می باشد. مشخصاتی را که مشتری برای خرید و یا دریافت کالا درنظر می‌گیرد عمدتاً به شرح زیر می باشد :

 

 

    • کارایی محصول

 

    • قیمت منطقی و مناسب

 

    • خدمات بعد از فروش

 

    • سهولت تعمیر و نگهداری

 

    • وضع و شکل ظاهر

 

    • نحوه بر خورد با مشتری

 

    • تحویل به موقع به مشتری

 

    • ایمنی [۷۵]

 

    • قابلیت دسترسی [۷۶]

 

    • میزان اطلاعات فروشنده از محصول

 

    • کیفیت ثابت محصول

 

  • رعایت استانداردها ی عالی کیفی (حاجی شریف، ۱۳۷۶).

 

۲-۱-۶- نظریات مختلف در زمینه ابعاد مدیریت کیفیت جامع
نویسندگان و صاحبنظران مختلف، بر مبنای باورها و تجربیات شخصی، تعاریف متعددی از مفهوم مدیریت کیفیت جامع ارائه داده اند. گوناگونی و کثرت این تعاریف منفرد، بر مشکلات درک و فهم و تجزیه و تحلیل مفهوم مدیریت کیفیت جامع و اجرای آن توسط سازمان ها و شرکت ها می افزاید. اما به رغم پراکندگی دیدگاه ها در مورد مفهوم و مولفه های مدیریت کیفیت جامع میتوان عناصر مشترکی نظیر حمایت مدیریت ارشد، ارتباط با مشتری، رابطه با تامین کنندگان، مدیریت نیروی کار، نگرش و رفتار کارکنان، فرایند طراحی محصول، مدیریت جریان فرایند، داده های کیفی و گزارش دهی، نقش واحد کیفیت و الگوبرداری را از این تعارف استخراج کرد (ریاحی، ۱۳۸۱).
جدول ۲-۳: دیدگاه صاحبنظران در مورد ابعاد مدیریت کیفیت جامع دال، ۱۹۹۸، ص ۳۵۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رفتن به نوارابزار

بیرون رفتن

صاحب

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *