N=180

مأخذ: محاسبات نگارنده ۰۱/۰**P< , 05/0 *P<
مندرجات جدول ۴-۸ نشان می دهد که رابطه سیستم مدیریت دانش مشتری و نحوه تولید و پردازش (r=0/431, P<0/01)، مثبت و معنادار است. لذا فرضیه پژوهش مبنی بر رابطه سیستم مدیریت دانش مشتری با نحوه تولید و پردازش مورد تایید قرار می گیرد، یعنی به ازای افزایش سیستم مدیریت دانش مشتری، نحوه تولید و پردازش نیز افزایش می یابد.
فرضیه فرعی پنجمبین سیستم مدیریت دانش مشتری و مکانیسم های دسترس رابطه وجود دارد.
در راستای تحلیل داده های مربوط به این فرضیه از آزمون معنی داری ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. داده های مربوط به این فرضیه در جدول ۴-۹ درج شده است.
جدول ۴-۹ . ضرایب همبستگی پیرسون بین نمره ی سیستم مدیریت دانش مشتری و مکانیسم های دسترس

متغیرها مکانیسم های دسترس
سیستم مدیریت دانش مشتری **۷۵۴/۰R=
Sig=0/00
N=180

مأخذ: محاسبات نگارنده ۰۱/۰**P< , 05/0 *P<
مندرجات جدول ۴-۹ نشان می دهد که رابطه سیستم مدیریت دانش مشتری و مکانیسم های دسترس ((r=0/754, P<0/01، مثبت و معناداراست . لذا فرضیه پژوهش مبنی بر رابطه سیستم مدیریت دانش مشتری با مکانیسم های دسترس مورد تأیید قرار می گیرد، یعنی به ازای افزایش سیستم مدیریت دانش مشتری، مکانیسم های دسترس نیز افزایش می یابد.
فرضیه فرعی ششمبین ابعاد سیستم دانش مشتری با نوآوری استراتژیک مبتنی بر بازار صادرات رابطه وجود دارد.
در راستای تحلیل داده های مربوط به این فرضیه از آزمون معنی داری ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. داده های مربوط به این فرضیه در جدول ۴-۱۰درج شده است.
جدول ۴-۱۰٫ ضرایب همبستگی پیرسون بین نمره ی ابعاد سیستم مدیریت دانش مشتری با نوآوری استراتژیک

متغیرها نوآوری استراتژیک
R Sig N